Hilo Oficial BlazBlue: Calamity Trigger

Unido
febrero 8, 2009
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Qué os parece si pongo un pequeño hueco, en el hilo diciendo que anuncian BlazBlue 2 ?
Hombre, yo esperaría un poco aun a ver si dan algo de información, porque por una imágen birriosa a saber lo que significa

EDITO

Parece que sí hay algo de info en la web que pone al lado de la foto, asi que por mi bien, metelo en el hilo oficial

http://www.animevice.com/news/blazblue-continuum-shift-makes-me-something-something/2512/
  • Character Tsubaki Yaoi now playable; (this should come as no surprise for those who finished Story Mode in the console version — she’s under direct orders to assassinate Jin and Noel.). She is a multi-hit character, making her user-friendly. Her drive is called “Install” and it powers up her existing special moves.
  • At least one more new character confirmed.
  • System changes; how it’s being balanced is not specified.
  • New HUD.
  • New stages; old stages redone.
  • Arcade version will receive a Beginner Mode for easier input of combos/moves, etc.
  • All existing characters will receive new moves; Rachel (new Distortion Drive), Carl (new projectile with Nirvana), Arakune (new curse attack), Ragna (new dive attack), etc.
  • There will be a Loke Test this weekend at “Game Center Hey” in Akihabara.
 
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FeRNaNdo_KZ

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diciembre 7, 2008
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Hombre, yo esperaría un poco aun a ver si dan algo de información, porque por una imágen birriosa a saber lo que significa

EDITO

Parece que sí hay algo de info en la web que pone al lado de la foto, asi que por mi bien, metelo en el hilo oficial

http://www.animevice.com/news/blazblue-continuum-shift-makes-me-something-something/2512/
  • Character Tsubaki Yaoi now playable; (this should come as no surprise for those who finished Story Mode in the console version — she’s under direct orders to assassinate Jin and Noel.). She is a multi-hit character, making her user-friendly. Her drive is called “Install” and it powers up her existing special moves.
  • At least one more new character confirmed.
  • System changes; how it’s being balanced is not specified.
  • New HUD.
  • New stages; old stages redone.
  • Arcade version will receive a Beginner Mode for easier input of combos/moves, etc.
  • All existing characters will receive new moves; Rachel (new Distortion Drive), Carl (new projectile with Nirvana), Arakune (new curse attack), Ragna (new dive attack), etc.
  • There will be a Loke Test this weekend at “Game Center Hey” in Akihabara.

Ahora me pongo a traducir( pero traducir en condiciones y no google xdxdxd) y lo subo al hilo :)
 

Josepacoburl

dracosfera3
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mayo 30, 2009
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FeRNaNdo_KZ

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diciembre 7, 2008
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Confirmado el desarrollo de BlazBlue 2:

Primeros detalles de esta nueva entrega de BlazBlue:

* Personajes Tsubaki Yaoi ahora jugable; esto no debería ser una sorpresa para aquellos que terminaron el modo historia , que está bajo las órdenes directas de asesinar a Jin y Noel.).
* Al menos más de un nuevo personaje confirmado.
* Cambios en el sistema, para se equilibrae (aun no especificado estos cambios )
* Nuevo HUD. (sistema de vida)
* nuevas etapas (algunas de blazblue 1 se modificaran)
* La versión Arcade recibirá un modo principiante para facilitar la entrada de combos / movimientos, etc
* Todos los personajes existentes recibirán nuevos movimientos, Rachel , Carl (nuevo proyectil con Nirvana), Arakune (ataque maldición de nuevo), Ragna (ataque de buceo nuevo), etc
* Habrá una prueba Loke este fin de semana en "Game Center Hey" en Akihabara.
--- [ Añadido ] -----
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FeRNaNdo_KZ

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Haber según me he informado todavía no esta claro, si sera un nuevo juego( Blazblue 2) o será una expasión.
 
Unido
febrero 8, 2009
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Pues mejor que sea una expansión, porque pagar 60€ por el mismo juego con unos cuantos personajes más... O innovan de verdad o a la Store
 
Unido
marzo 18, 2008
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Los Infiernos Dogma...
V-11,Tsubaki y Hazama,pensando en esos nombres solo llego a la conclusion de que podria ser una nueva entrega ya que la incursion de Tsubaki podria significar la continuacion de la historia,ademas podria tambien considerarse el hecho de que ya no esten en Kagutsuhi debido a la aparicion de V-11,es eso o es que la han enviado a Kagutsuhi en vista de la destruccion de Nu.

En todo caso es muy poco material(al menos lo que se ha anunciado) para sacar un nuevo juego en consolas,pero no para sacar uno nuevo en arcades,por lo que considero que a Europa llegara incluido todo lo nuevo en el juego original y como ya se habia mencionado al resto del mundo llegara en forma de DLC.

Hay que considerar que Guilty Gear tiene muchisimas ampliaciones y Blazblue no creo que sea la excepcion,en dado caso de que fuera un nuevo juego tardaria por lo menos medio año,en pasar de arcades a consolas en Japon y alrededor de otro medio año o incluso un año en salir del mismo.

Se anuncio en el pasado que la entrega Europea llegaria con nuevos personajes,movimientos y soundtrack ademas de contar con traduccion al español asi que me parece tonto que saquen una version totalmente distinata para Europa y aparte saquen un nuevo juego en japon asi que yo digo que es una ampliacion y que conectara la historia de Blazblue con su segunda entrega.

Consideren que el modo historia es solo para consolas si mal no recuerdo asi que nuevos personajes en arcade no significa nueva historia,por eso pienso que serviria para conectar esta y la furura segunda entrega..

Si le van a poner nuevos personajes me gustaria ver a Jubei,al mayordomo de Rachel y la bruja en caso de seguir viva.

Ademas si dicen que ajustaran el sistema un poco me conformo con que hagan los ataques Drive de Ragna un poco mas rapido medio segundo bastaria aunque creo seria demasiado,ademas es buena idea que ajusten el daño que hace Haku-men ya que es un poco exagerado,y ya que estamos pidiendo tambien que hagan un poco mas rapido a Taiga o mejor dicho que hagan rapido a Taiga lol.
 
Unido
agosto 8, 2007
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テネリフェ
El formato de salida de BLAZBLUE Continuum Shift aún es bastante incierto. Algunos medios afirman que será una secuela en toda regla y otros que será una ampliación del original, así que vete tu a saber como nos llega (el tiempo dirá), pero vamos, siendo ArcSys la que lleva el cotarro, no es de extrañar que se explote tanto la saga como Guilty Gear en su momento. A ver en qué queda el asunto.

Si quereis echarle una ojeada a los cambios en los movimientos y demás de los personajes aquí los dejo ( buff que capada le han metido a Arakune).
RAGNA
- New Move Berial Edge is not an overhead, can not combo from ground, slow
- Berial Edge does not get advantage frames on block
- Dead Spike breaks guard primer by 1
- Damage from overhead nerfed
- no change to jump cancellable moves
- JD is smaller during Blood Kain
- CS still doesn't go through projectiles
- C 2C are shorter but faster, less recovery time
- 22C's damage is fixed to 400


JIN
-5B is slow
-JB is slow, C>JB does not combo
-added J2C, which is old JC
-new DD Yukikaze 214214D, counter move same as Haku-men's one, 3882 damage
-J236D shoots out 2 projectiles instead of 3
-214B does not guarantee the knock down
-236C shoots out two projectile
-DPs, better CG graphic
-new JC looks like the second hit of 214D
-2B does not link to 5B
-A DP has longer recovery time makes it easier to punish
-A DP breaks guard primer by 1
-air 214A/B/C moves the same distance
-Cannot combo after C DP counter
-JD is faster
-easier to tech after B DP, can not combo into C after B DP
-air 214B does not do knockdown motion
-easier to unfreeze 6D
-better Counter Assault
-C>6C doesn't work on crouch anymore (still works on air)
-first hit of 236D breaks guard primer by 1



NOEL
- 6A doesnt hit on most character's crouch motion
- Change to chain revolver, blueish color is now black
- Combo damage nerfed, combo from 6B does 3100
- You can counter Bullet Rain after Noel lands
- 236A/B/C becomes faster
- 6D becomes faster
- 22C loop nerfed, does only 2700 to Rachel
- new J6D move
- new move which is the 'old JD' directly from the ground
- 5C is shorter but faster
- 6C is slower
- 6C loop combo is still doable, but it is very hard and need to add 5A to do the loop
- 5A is slower
- JA is slower
- 5C can not be jump canceled
- 2D is no more an overhead
- easier to tech after D move hits



RACHEL
- new projectile DD called Tempest Dalia(テンペスト・ダリア)
- Tempest Dalia uses up all winds and will change depends on the number of wind left
- Tempest Dalia summons random projectile into screen including some weird object like Huge King-Frog George with crown
- wind doesnt immediately recover after consumption
- easier to tech after JC
- no frog combo, frog does not activate while opponent knocked down
- sword iris command changes to 214C, has mid-air version
- Can't cancel J2C while recovering from a landing.
- hard to combo after 3C9D
- can not summon new flog immediately after the old one activated
- frog is now also affected by wind, but frog moves very slow without wind
- easier to recover after 6B counter
- J2C can not link to other normals on block, J2C can not be cancelled into other special moves
- hitbox of pumpkin will disappear if Rachel gets hit even after pumpkin is activated
- Frog has less life, Taokaka's 2A mashed out it
- 4B is a bit faster
- 236B 236C have longer recovery time


TAGER
- new down status throw called Jet Finger which has magnetize property, 22D (the one like Ragna's 22C)
- Jet Finger can be linked after A driver and 3C
- Command throw immediately after 22D will lead to purple throw
- double the guard libra of other characters.
- new 4D move, magnetizes
- 623C has invincibility against HEAD attribute move
- Walk faster
- jump faster
- 2D is faster
- 5D has guard point and doesn't hit opponent far away, able to combo after it
- 3C pulls opponent back
- C is faster
- 2D, A driver's attracts opponent stronger when magnetized
- Magnetized property lasts shorter (lasts around 3sec)



TAOKAKA
- J236B changed to only hit in horizontal direction
- 3C>JD6>JC>J236B>J2DB doesnt combo
- 5B counter hit > 6C does not combo
- CD loop and taunt combo remains
- projectile move is faster
- You can only mash 2A 3times in the row
- 236C is faster(?)


LITCHI
- all green slower start up
- easier to tech after DP hits, cannot end the combo with DP setup
- cannot do the combo after DP normal hit
- Stick 5A, 2A links to 5B
- DP is now RCable
- JD will cause slide down
- can setup the stick with 6D or 4D, 6D is the forward movement attack and 4D is jump kick move


ARAKUNE
- Dive move is not overhead anymore, slow, dive cancel only possible at hit
- when curse meter gets full it goes to FEVER mode
- You cannot recurse opponent in the FEVER mode
- All bugs are changed, not as good as old ones (at least observing from the current point
- u can only summon bees while in FEVER mode
- bugs are huge
- once the curse mode starts it wont go away even if Arakune takes hit
- Fog move has no hitbox but if u touch it the curse meter will increase
- Fog adds 40-50% to meter Everything else 20-25%
- YOU CANT GUARD BREAK with bees
- fast and short back step, no change to forward step
- Somebody already found 5000+damage combo
- 2D is no more an overhead move
- Dive can not be canceled into forward step or back step on block, easy to punish
- all bugs can be blocked in the air


BANG
- JC is still an overhead (confirmed), J4C is not an overhead(?)
- new command throw DD designed for anti-air 2000 damage, air unblockble(?)
- Furinkazan comes with consumer version song
- D move in general is faster
- Poison does more damage
- 6C combo works on more characters
- C is a bit slower


CARL
- J2C is no more overhead, slow
- no airthrow loop
- easier to tech after 2C
- 214C cancel remains
- no jump cancel after 5B when blocked
- Nirvana's life goes down fast but recovers fast as well
- 214214D super does more damage
- new projectile is fast and reaches the corner 
- 8D is not air techable
- no change to 2D 4D 6A, glide throw, Gear DD


HAKUMEN
- has new barrier move against projectile (?)
- barrier appears when he cuts the projectile (white circle with 封="Seal" kanji on the center)
- barrier absorbs the projectile and gets bigger
- barrier will last for a certain time and will disappear if opponent gets hit by it
- 2D and 6D lasts longer
- new 4C move, Gatotsu, as long as Litchi's 6B
- new J2A which is old J2C but slower
- Old JC is now J2C
- new JC move looks like second hit of Jin's 214D
- meter is easier to identify
- C 6C is faster
- cannot combo into 5C after 41236C
- JD guarantees knockdown


Λ-11-
- range got shortened
- No more special voice against Ragna
- 2C is slow
- combo damage nerfed (2700-3400)
- new move Act Parser Zwei, Act Parser Zwei: Blade, Act Parser Zwei: Cavalier
- Act Parser Zwei is close to old Act Parser, not an attack move
- Zwei:Blade is a low move, can be linked from 5DD
- Zwei:Cavalier is similar to Blade but attacks from different direction(?), can link to 2DD
- all Act Parser move about the same distance, shorter than the old Act Parser
- DD>4DD is very hard to combo
- 5D is slower, throw>5D does not combo, easier to recover after 5DD
- 5D and 4D can not be jump canceled
- hard to combo after 214D
- opponent can immediately tech after J214D hit (like Jin's 214B)
- 236D changes to the move where appears in the certain range and lasts for about 3-4hits
- D attack doesn't combo to 236D in general
- opponent floats higher after gravity seed hits, gravity>6A does not work
- 236236D is shorter
- J214DC cancel is faster
 
Unido
febrero 8, 2009
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Europa
Joder es cierto que han capado muchos movimientos y combos. Espero que no cambien tanto o sí que va a ser un juego completamente distinto XD

PD: por dios, que sea una actualización para la store, que bastante timan a la gente con los packs de trajes y los desbloqueos de unlimited ¬¬
 
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